De occulte krachten van Hard West 2 & Bravado supercharge XCOM |De Zesde As

2022-07-30 00:39:41 By : Mr. Salvito Wang

Ik ga hier helemaal los en zeggen dat het leven in het Wilde Westen al erg genoeg was, zelfs voordat de duivel begon te knoeien met het leven van mensen en het allemaal raar en occult maakte.Het is genoeg om je een beetje medelijden te bezorgen met Gin Carter en zijn bende bandieten en bandieten die verstrikt zijn geraakt in zijn wilde zielenstelende plannen in Hard West 2. Maar nogmaals, het is hun eigen schuld dat ze de Ghost Train proberen te beroven en krijg een over op de beruchte bedrieger.Nadat we eerder dit jaar het openingsniveau van Hard West 2 hadden gespeeld, en met de release van de game volgende week voor de deur, kregen we een preview van een missie van veel later in de game.Grand Bank Robbery is precies hoe het klinkt, een klassieke western opgezet met Gin Carter die graag de stad in wil racen, naar de kluis wil gaan, het goud wil pakken en weer weg wil.Het is een plan dat verre van het best bewaarde geheim is wanneer een van de agenten van de sheriff opduikt om te proberen hem af te weren, maar de onderhandelingstactieken van Carter lijken voornamelijk te berusten op het laten roken van een vat...Dus wat voor ons ligt, is een frontale aanval op een klassiek ingerichte westerse stad, vechtend door de hoofdstraat om de oever te bereiken.Het is het soort gevecht dat twee kanten op kan gaan, met een beladen vuurgevecht op afstand met goodies en slechteriken die achter dekking schuilen, of met een waanzinnige sprint door de straten.Met occulte krachten aan hun zijde kiest de bende van Carter voor het laatste.Een voorzichtige XCOM-achtige game is dat niet.Grzegorz Ziemba, hoofdproducent, zei: "Ons doel, het ontwerpen van Hard West 2, was om de tactische gameplay als een western te laten voelen.als je XCOM-likes hebt gespeeld, weet je waarschijnlijk dat ze niet echt westers aanvoelen — het gaat meer om je verschuilen achter dekking, wachten op vijanden en kansen om vijanden te flankeren, terwijl jij in Hard West 2 het echt bent na de vijand.We ontmoedigen ons eigenlijk om ons achter dekking te verschuilen, vooral later in het spel - het gaat constant om vooruitgaan."Om te beginnen is er geen overwatch-systeem, dus je kunt je niet bij elke gelegenheid een weg banen door een niveau om dekking te zoeken — het dichtstbijzijnde equivalent is de Duellist Shot, waardoor een personage dat wordt aangevallen snel kan trekken en als eerste terug kan schieten.Aan de andere kant, terwijl je toegang hebt tot ricochet-schoten om voorbij de dekking van een vijand te komen, kunnen sommigen van hen dezelfde truc uithalen en een flinke slag toebrengen aan de beperkte gezondheidspools van je personages.Je wordt ook aangemoedigd om er echt voor te gaan door de gestroomlijnde en meer deterministische kans om te raken.Het is slechts 0%, 25%, 50%, 75% en 100%, dus je hebt een beter begrip van de kansen.Die kansen kunnen worden gemanipuleerd door geluk te gebruiken, dat wordt toegekend aan je personages in het geval van een gemiste aanval of het oplopen van schade.Met genoeg geluk kun je slechte kansen negeren en ervoor zorgen dat er een schot landt.De sleutel is echt het Bravado-systeem.Elk personage dat je hebt, krijgt elke beurt drie actiepunten om te besteden, maar als het je lukt om een ​​vijand te doden, worden al je actiepunten weer aangevuld.Het is enorm krachtig, en met zorgvuldige voorbereiding en planning kun je een absolute scheur door een verspreide groep vijanden laten gaan, met behulp van enkele van de unieke vaardigheden van de personages.Een van de gemarkeerde personages hier was Laughing Deer, de op melee gerichte Indiaanse krijger.Om te beginnen gebruikten ze Flynn's Shadow Swap-vaardigheid om van plaats te ruilen met een vijand en ze direct naast Laughing Deer te laten vallen, die ze vervolgens absoluut met zijn slagwapens sloeg.Vanaf daar wordt hij onmiddellijk opgeladen met actiepunten en kan hij uit de schuilplaats van de bende barsten, op de volgende vijand afstormen en een meer passieve vaardigheid gebruiken die een aanval krachtiger maakt naarmate hij verder beweegt.Keer op keer kan hij tussen de vijanden sprinten die zich buiten de schuilplaats van de bende bevinden en ze uitschakelen, mede dankzij het feit dat dit standaard boevenvijanden zijn met slechts 10 pk.Later in het niveau, bij het naderen van de oever, kan deze stroom worden omgedraaid.Lachende herten kunnen vooruit rennen, mogelijk een staaf dynamiet naar binnen gooien om verschillende vijanden te beschadigen en Flynn vervolgens haar schaduwwissel laten gebruiken om met een vijand te wisselen - mogelijk een laatste 1 HP aan schade aanrichtend - en dan snel wegschieten met haar jachtgeweer.Met de verspreiding van het vuur van dit wapen, zal zelfs één vijand die wordt gedood haar Bravado vullen en haar onderweg houden.Laughing Deer lijkt op het eerste gezicht een sterk stereotiep personage te zijn.Een bloeddorstige Indiaanse krijger, en een die helemaal draait om melee-aanvallen, hij wordt vergezeld door Cla-lish, een ervaren trapper die een geest kan oproepen om als lokvogel op te treden.De setting van het Wilde Westen en de occulte thema's die door deze game lopen, betekenen dat het over het algemeen vol clichés en stereotypen zal zijn, maar sommige kunnen meer kwetsend en bevooroordeeld zijn dan andere, en het wordt steeds belangrijker voor ontwikkelaars om zich hiervan bewust te zijn .Het is hun verdienste dat Ice Code Games heeft samengewerkt met experts in stamgeschiedenis uit de regio waarin het spel zich afspeelt, en heeft geprobeerd ervoor te zorgen dat de Native American-personages door het spel kunnen groeien.Grzegorz zei: "De personages beginnen meestal als stijlfiguren, maar ze ontwikkelen zich gedurende het spel veel, en dat kan je zeggen van alle personages in Hard West 2.“We wisten van de gevoeligheidsproblemen en daarom hebben we al vroeg in het project contact opgenomen met professor David G. Lewis van de Oregon State University, die onderzoeker is en cultureel verwant is.Hij heeft ons veel geholpen om een ​​paar dingen glad te strijken die mogelijk direct aanstootgevend zouden kunnen zijn, en hij inspireerde ons ook veel, hij gaf ons geweldige referenties voor cultuur en beeldmateriaal die we later in het spel gebruiken.Professor Lewis heeft in zijn werk onderzoek gedaan naar de stamgeschiedenis van volkeren aan de noordwestkust, met als specialisatie de stammen van de westelijke Oregon.Daarnaast is hij lid van de Confederated Tribes of Grand Ronde, een afstammeling van de Takelma, Chinook, Molalla en Santiam Kalapuya-volkeren in het westen van Oregon.Ice Code Games huurde ook stemacteurs met achtergronden in om de personages verder te helpen.Grzegorz vervolgde: “Ook bij het opnemen van VO werkten we samen met Adam Gifford (Laughing Deer) en Mela Lee (Cla-lish), die allebei gewoon geweldig zijn.Ze hebben ons enorm geholpen om deze karakters uit te werken en ze echt te laten voelen.”Het zal interessant zijn om te zien hoe Ice Code dit voor elkaar krijgt in de context van het algemene verhaal van de game.We hebben gezien dat westerse games vaak de anthologische benadering hanteren – het originele Hard West was hier een voorbeeld van – maar Hard West 2 is een avontuur dat zich uitsluitend op Gin Carter en zijn bende richt.Die bemanning zal ook door het verhaal groeien.Van de vier personages die aan het begin van het verhaal aan boord gaan van de Ghost Train, toonde deze demo Cla-lish' eigen vaardigheden, met name het vermogen om een ​​geest op te roepen die als een lokvogel kan fungeren en vijandelijk vuur kan trekken — van vitaal belang als je betrapt op een lastige bocht en niet in staat om een ​​groep vijanden af ​​te maken — en dan is er nog het intrigerende ondersteunende personage Lazarus.Lazarus is, op een verwrongen manier, een genezer.De Transfusion-vaardigheid geneest geen personages, maar verwisselt ze en eventuele statuseffecten voor die van Lazarus.Je kunt de gezondheidsvoorraad van Lazarus aan een bondgenoot schenken... maar de vaardigheid is niet alleen bedoeld om bondgenoten aan te vallen, en kan ook worden gebruikt om de gezondheid van Lazarus te ruilen met een vijand.Met twee actiepunten kun je een buddy effectief genezen en vervolgens zijn slechte fortuin op een duistere en verwrongen manier doorgeven aan een vijand.Het is een heel intrigerend personage en benadrukt nogmaals hoe ze allemaal met elkaar kunnen communiceren terwijl je Bravado-ketens probeert te bouwen en een pad baant door elke ontmoeting.Het zal even duren voordat geharde XCOM-spelers zich hebben aangepast aan de meer voorwaartse benadering, maar ik ben opgewonden om de aanpassing zelf te maken.Hard West 2 komt volgende week op 4 augustus uit voor pc.Met dank aan CTO Mateusz Pilski en hoofdproducent Grzegorz Ziemba van Ice Code Games voor het geven van deze demo.Je moet ingelogd zijn om een ​​reactie te plaatsen.We geven geen licentie voor inhoud of ontwerp aan andere sites.Geen enkel onderdeel van deze site mag worden gebruikt zonder schriftelijke toestemming.Alle inhoud moet als mening worden beschouwd.Artikelposters zijn de individuele eigenaar van de artikelinhoud.We zijn niet gelieerd aan een derde partij.Gebruik van deze website is onderworpen aan aanvaarding van onze wettelijke servicevoorwaarden.Personeel / Neem contact met ons op |Beoordelingsbeleid |Privacybeleid |Cookiebeleid – Cookie-instellingen beherenAdverteren en PR: [email protected] |Nieuws: [email protected] TheSixthAxis is te zien op: Metacritic, OpenCritic, vrgamecritic, Google Nieuws |vermeld op: NewsNow